Patrick

Interview met Patrick Wolfslag

Het startpunt van Wolfslag

 

Gelukkig aan het werk zijn. Het is zo belangrijk. En dat gunnen we iedereen. Daarom verspreidt Wolfslag dit geluk in nieuwe kantoorinrichtingen. Waarom dit voor ons zo van betekenis is, lees je in deze blogpost. In een serie van 4 blogs spreken we met verschillende medewerkers. En we beginnen bij het begin; bij eigenaar Patrick Wolfslag.

 

Als een jonge, energieke man begon Patrick, inmiddels bijna 30 jaar geleden, bij Wolfslag. Vijf jaar later nam hij het familiebedrijf over.

 

Anno 2019 is Patrick een echte specialist in zijn vak. Hij is de dagelijkse gangmaker van zowel de winkel aan de Breestraat als de showroom in de Moerbeistraat in Leiden. Zijn grootste plezier haalt hij uit het adviseren van klanten. Patrick: “Mensen voorzien van een nieuw kantoorinterieur en zorgen voor een glimlach op hun gezicht. Dat is wat mij gelukkig aan het werk maakt.’’

 

Opa en oma Wolfslag

Het bedrijf staat al sinds jaar en dag in het geheugen van de Leidenaar geprent. Wolfslag is een begrip als het gaat om schrijven, werken en printen. Daar hebben opa en oma Wolfslag wel voor gezorgd.

 

In 1930 begint oma Wolfslag een winkel in tramkaartjes en kantoorartikelen met achterin een plek voor opa’s boekbinderij. Het valt opa en oma op dat de vraag naar vulpennen groeit. Hier spelen ze op in, maar de vraag groeit zó hard, dat oma naar een grotere winkel moet verhuizen. Ze kopen een mooi pand aan de Breestraat.

 

Na ruim 50 jaar openen opa en oma Wolfslag een tweede vestiging. Vanuit deze locatie bedienen ze de zakelijke klanten op het gebied van kantoorinrichting en
-machines. Het bedrijf groeit steeds verder uit tot een ware kantoorhandel en heeft na een aantal verhuizingen en een webshop een volgende stap gezet: een nieuwe huisstijl en positionering.

 

Stukje geluk

Patrick merkt dat de kantoorinrichtingen van klanten veel emoties met zich meebrengen. Een nieuw interieur, een andere look & feel en met name producten die de gezondheid stimuleren. Dit alles resulteert in de aanmaak van endorfine. Het geluksstofje in het lijf dat vrijkomt bij positieve ervaringen. En dat stukje geluk; dat wil Wolfslag omarmen. Verspreiden over iedereen. Elk kantoor. Elke medewerker.

 

Samen met het Leidse marketing- en reclamebureau OWN agency bedenkt Patrick een nieuwe positionering. Hij start een nieuwe fase bij Wolfslag. Hij maakt het begin aan een nieuw hoofdstuk in het boek. En eindigt met een happy ending bij elke case.

 

“Wolfslag. Gelukkig aan het werk.”