Carola

Geeft 4 tips voor de beste klantenservice

Interview met Carola

Het eerste klantmoment is cruciaal. De kennismaking is namelijk niet over te doen. De eerste indruk is al gemaakt. En vanaf daar werk je verder. De klant is nu jouw koning. En die verdient een goede behandeling. Carola, medewerker Binnendienst, weet hoe het is om met klanten om te gaan. En dat het belangrijk is om uit te stralen dat jij geluk uit het werk haalt. In deze blogpost geeft Carola 4 tips om klanten de beste service te geven.

 

Begrijp de klant

Om echt te begrijpen welke behoeften de klant heeft, moet je weten wie deze klant is. Zoals welke taal de klant spreekt, in welke branche diegene werkt en wanneer de klant aangaat op een voorstel. Knoop een gesprek aan met de klant, stel open vragen en kom erachter.

 

Geef de klant een warm onthaal

Het kan voor een klant ongemakkelijk zijn om een kantoor binnen te lopen zonder dat iemand hem begroet. Een glimlach en goedemorgen zorgen direct voor een positieve verandering. Jouw eigen houding reflecteert op die van de klant. Stel jij je vrolijk, professioneel en gastvrij op, dan staat de klant meer open voor verbinding. En dat is wat je wil.

 

Geef aandacht aan de klant

Als jij gelukkig aan het werk bent, straal je dit ook uit. Zet jouw enthousiasme en gedrevenheid in en help op die manier de klant verder in zijn proces. Klanten moeten zich gehoord en gezien voelen. Laat hem daarom niet aan zijn lot over. Luister naar de klant en neem hem aan de hand.

Ontwikkel een fijne werkrelatie

Als jij het vertrouwen van de klant eenmaal voor je hebt gewonnen, verlies hem dan niet uit het oog. Stuur tussendoor eens een e-mail hoe het gaat en update de klant over ontwikkelingen. Houd het warm. En blijf in contact. Tijdens én na de opdracht.

 

Om geluk uit te stralen naar de klant, is het natuurlijk wel belangrijk dat jij en je collega’s ook daadwerkelijk gelukkig op jullie werk zijn. En daar zijn wij voor. Samen met jou realiseren we een kantoor dat de nodige dosis endorfine bij jouw collega’s vrijmaakt.

 

Wil je weten hoe we dit doen? Je leest het hier.